2013. február 22., péntek

Egy lépés



Egy lépés


Hazaértem. Becsukom az ajtót, ledobom a cuccaimat, majd saját magamat is a kanapéra. Felülök, összehúzódom. Az arcomat a tenyerembe temetem, majd egy mélyet sóhajtok. Csend van, mint mindig. Senki sem vár haza, nem is tudom, miért vagyok még mindig ezen a nyomorúságos helyen. Nincs senkim. Egyedül vagyok. Kész őrültekháza ez az egész. Nem szólhatok senkihez. Beleőrülök. Belefáradtam a fáradtságba.
Minden nap ugyan az történik. Mintha belekerültem volna egy időhurokba, amely soha nem fog megszűnni.
Örökre ugyan az a nap lesz. AZ a nap!
Könnybe lábadnak a szemeim…El kell felejtenem! A tükör elé sétálok, és alaposan szemügyre veszem a félhomályban kirajzolódó alakot. Gyűlölöm önmagam. Születhettem volna szőke, karcsú derekú bombázónak is, de nekem ez jutott. Talán ezért nem kedvelnek. Mert önmagam vagyok. Soha nem figyelnek rám. Sehol. Az egész világ ellenem van, én pedig a világ ellen.
Mindig is lenézték a különcöket. Nem fogadnak el senkit olyannak, amilyen. Mindenkit átformálnak. De mégis kinek a képére?!
Önző dögök vagyunk! Szörnyetegekké váltunk és mások nyomorának örülünk. Nem értem. Én már semmit. Nem is akarom.
Öregnek érzem magam, pedig még alig éltem. Sok hülyeséget csináltam már, de egyet sem bántam meg. Most viszont úgy érzem magam, mint egy bolond kiscica, akinek játék közben az élet fonala tekeredett a nyaka köré és hurokként tartja fogva mindaddig, míg meg nem fullad.
Pont ilyen rossz ennyire egyedül lenni.
Az ablakhoz megyek. Kinyitom és veszek egy mély levegőt a csípős, téli hidegben. Felnézek az égre. Csillagos az égbolt. Milyen jó nekik! Soha sincsenek egyedül! Irigylem őket. Én is közéjük vágyom, a társaságukba, ahol figyelnek rám.
Felállok az ablakpárkányra. Szeretnék messze-messze repülni!
Egy hullócsillag szeli át a fekete eget. Behunyom a szemem és kívánok: „Bárcsak csillag lehetnék!”. Egy megnyugtató hang, valahonnét a lelkem mélyéről azt feleli: Csak egy lépés…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése